Läbi müüdud

Kunstiõpik gümnaasiumile

Jaak Adamson, Andres Adamson

Õpiku käsikiri on valminud aastail 1990-2001 ja kogu selle sisu on korduvalt läbi katsetatud nii spetsialiseerunud kunsti- kui tavaklassides. Õpik on mõeldud eelkõige tavakoolidele, kuid sobib tänu valikülesannetele ka kunstikoolidele, gümnaasiumide kunstiklassidele, kunstiringidele jne, kus õpilastele esitatavad nõudmised on kõrgemad.

Sisukord:

I kursus: Kujutamisvahendid (morfoloogia)
Selgituseks (mõeldud õpetajale, kuid sobib ka õpilastele); 1.1. Sissejuhatus (mõeldud õpilastele, kuid sobib ka õpetajale); 1.2. Punkt ja koma; 1.3. Joon; 1.4. Pinnad; 1.5. Vorm; 1.6. Ruum; 1.7. Valgus ja vari; 1.8. Joonistamine; 1.9. Värv.

II kursus: Kunstiteose ülesehitus ehk kompositsioon (süntaks)
Pinna kunstiline kujundamine: 2.1. Rütm; 2.2. Kompositsiooniline ülesehitus; 2.3. Sümmeetria ja asümmeetria; 2.4. Liikumine; 2.5. Tsentraalkompositsioon. Vormi organiseerimine; 2.6. Kadreerimine, pasparteerimine, raamimine; 2.7. Struktuur ja tekstuur; 2.8. Proportsioonid, kaanonid, jõujooned; 2.9. Kontrastid; 2.10. Vormide, pindade klassifikatsioon kooskõlade ja kontrastide taustal.

III kursus: Ekspressionism ja analüüs
Ekspressionism ehk väljenduslikkus: 3.1. Realism ja akademism; 3.2. Realism. Reduktsioon. Portree; 3.3. Üldistamine; 3.4. Väljendusrikkuse otsimine figuratiivses kunstis; 3.5. Permutatsioon, nihe ja deformatsioon; 3.6. Variabiilsed ja permutatiivsed harjutused.
Kunstiteose analüüs: 3.7. Kunst kui märk; 3.8. Praktiline analüüs.

Väljaande info:
Autor

,

Lehekülgi

211

ISBN

9985-9382-6-7

Ilmumisaeg